lördag 22 december 2018

Sista inlämningen för 2018

Jag tror att en vanlig mening som vi säger i dessa tider är nog ” oj, vad tiden går ”
Trots det går tiden inte mycket fortare än vad den brukar göra resten av året. Det är nog bara känslan av att man nu kan se bakåt på det gångna året och man har så mycket att ordna till inför dopparedagen. 
Så finns det ju då händelser, som man inte alls har räknat med och däribland kan det vara att ett litet barn föds. Speciellt om barnet kommer lite tidigt eller kommer med buller och bång och det inte mår så bra. Då hamnar barn och föräldrar på Neo och där kanske man inte vill vara en julafton ...
Det är där vi kommer in, vi som på ett eller annat sätt syr, virkar, stickar eller på annat sätt bidrar med någon form av liten tröst i det hela. 

Jag hade förmånen att åka till Neo i Halmstad för att lämna in en hel kasse med små paket med kläder till de små. Många av de paketen innehöll kläder med juliga mönster. Dessa kommer att delas ut som en extra present till de som måste fira jul på avdelningen.
Alla paket i denna inlämning har Sofia Nilsson sytt, väldigt fina små mössor, hela overaller, byxor och bodys
Tack för ditt bidrag Sofia !



Inom vårt fina nätverk, så finns det en del små företagare som vill hjälpa oss som syr med tygstuvar och lite större tygbitar. Martina Wärnelöv som har W-collection har skänkt en massa fina tyger och jag har fått ta del av dem. Tygerna är underbart mjuka och passar så bra till att sy till små ömtåliga barn


De här fina tygerna har jag klippt ut ett helt gäng med hela dressar och även börjat sy ihop dem med





Det är en härlig känsla när man får sy ihop dessa små plagg och man vet att de kommer att värma ett litet barn.
Jag känner mig glad som får vara en del av denna fina skara och få ge av hela mitt hjärta.

Nu vill jag önska alla en Riktigt God Jul
Ta hand om varandra 



1 kommentar:

  1. Benjamin Briel Lee var hela tiden mycket professionell och höll mig medveten om allt som hände. Om jag hade några frågor var han alltid tillgänglig att svara på. Detta var mitt första hemköp, jag visste inte mycket om låneprocessen, han gjorde det väldigt enkelt att förstå de saker jag hade frågor om. Jag gillade verkligen att arbeta med honom. ”
    Han är en låneansvarig som arbetar med en grupp investerare som är villiga att finansiera alla projekt eller låna dig alla belopp med mycket låga räntor. Kontakta Benjamin Briel Lee E-post: 247officedept@gmail.com Whats-appnummer: + 1-989 -394-3740.

    SvaraRadera